diumenge, 27 de novembre de 2011

PREGUNTA DE LA SETMANA: Del 28 de novembre al 2 de desembre:






Com heu portat els dies d'exàmens de final d'avaluació? Fas servir alguna tècnica que et vagi bé i vulguis compartir?

4 comentaris:

  1. Els dies d'exàmens han sigut una mica durs però si començes a preparar-te una setmana o dues abans, et pots ensortir millor.
    Jo procuro de fer-me esquemes i quan ja ho sàpiga bé, llavors intentar ampliar informació.

    ResponElimina
  2. L'amor ho fa tot portable, fins i tot els examens.
    El millor per mi, prendre-t'ho amb calma essent resolutiu, fer-te esquemes, i estudiar de manera personal. I quan t'estressis, una mica de xocolata, música i exercici, i tornem a començar!

    ResponElimina
  3. Fer un esforç perquè els quatre darrers dies no ennuvolin (ni per bé, ni per mal...) tot allò fet (o no fet...) durant tot el trimestre! A vegades la memòria és massa curta, i allò més recent tendim a veure-ho com allò més usual.
    I no és fàcil de fer...
    Això i "impartir ecuánimemente la justicia", tal com si fóssim "colegiados" futboleros!
    Que tampoc resulta del tot senzill...

    ResponElimina
  4. Potser escric una obvietat, però tenia ganes de dir-ho.
    El primer que em ve al cap quan penso en els exàmens és què estic avaluant realment, sobretot en el cas de l'alumnat nouvingut o de l'alumnat que té moltes dificultats en els aprenentatges tradicionalment més "acadèmics". Aquests alumnes no només "suspenen" o "aproven" perquè la seva valoració acadèmica no es pot resumir en aquestes dues paraules. Més enllà de la llengua, de les matemàtiques o de qualsevol de les matèries escolars, hi ha uns nois i noies que volen, que ho intenten, i que no sempre poden tirar endavant com la resta perquè les circumstàncies no els són favorables.
    Penso que quan avaluem també hem de tenir en compte la situació personal i social de l'alumne, com a mínim per entendre els seus resultats acàdemics i així poder-lo ajudar.
    A vegades opto per no posar nota, els demano que tornin a fer la prova amb els apunts i l'anterior prova al costat perquè vegin on s'han equivocat.

    ResponElimina